Naar Milaan

geplaatst in: Italië | 1

Weer met den Aldi van de luchtvaartmaatschappijen op reis, Ryanair. Toch beginnen ze meer en meer de allure van de Carrefour aan te nemen, vaste zitplaatsen, geen chaos bij het instappen, het word altij beter en beter. Enkel de ligging is nog een probleem, Charleroi is een eind van Mechelen. Deze keer hadden we geen chauffeur en moesten we met de trein en bus naar de luchthaven, dit gaat perfect, het duurt wat langer en is dan ook iets duurder maar je komt ontspannen toe op de luchthaven.

Als we waren ingescheept en klaar om te vertrekken meld de piloot dat er nog een probleem is met de communicatie toestellen van het vliegtuig en dat dat eerste moet worden opgelost. Terwijl we in onze stoel zitten te wachten zien we in de cockpit, techniekers werken aan de elektronica, dit geeft veel vertrouwen om straks de vlucht aan te vatten.  Niettemin de vlucht verloopt perfect we landen een half uurtje te laat in Bergamo, vandaar met de bus naar Milaan, onze reis is begonnen.

In Milaan hebben we een appartement gehuurd, en dit is een geweldig appartement, een typisch Italiaans appartement zoals je in films ziet. Niet zozeer het interieur maar het gebouw waar het in ligt. Het is een groot wit statig gebouw, een grote bruine poort die uitgeeft op de inkom hal en een  binnenplein . Er zit daar een conciërge, die niet veel doet. In de brede trappenhal is er een oude lift, die midden in de naar boven cirkelende trap staat. De lift is een houten cabine, die met een ijzeren hek moet worden afgesloten en dan naar boven gaat door de trappenhal, je ziet de kabel en gewichten op en neer gaan. Je blijft. Er zitten ook vensters in de cabine zodat je tijdens het stijgen en dalen de trappenhall constant blijft zien. Ik vind dat geweldig zo’n liften.  In het appartement hebben we in de living zicht op de straat en in de keuken is er een terras dat uitgeeft op het binnenplein, waar ook de andere appartementen op,uitgeven. Kortom alle cliches bijeen , maar fantastisch om in te vertoeven.

’s Avonds zijn we nog naar het centrum getrokken om de Dom van Milaan bij nacht te gaan bewonderen, deze keer staat hij niet in de steigers, zodat we een prachtig zicht hebben op dit mooie gebouw. Op het plein voor de Dom,   hangt er ook een aangename sfeer, het is lekker warm, het plein loot vol met verkopers die allerhande overbodige spullen proberen te verkopen aan de toeristen.

We zijn nog gaan eten, waar anders dan in een Italiaans restaurant. We hebben ons op een terras gezet, het eten was lekker de temperatuur aangenaam, nu zijn we echt op vakantie.

1. Rosa Van Steen

Hallo,
    Weer een belevenis bij. Geniet van deze speciale dag speciaal Linda